Sveriges 10:e äldsta judoklubb
Västerås JK bildades 1962 och är således en av Sveriges äldsta judoklubbar, då Svenska Judoförbundet bildades 1960. Vi är den tionde kubben som blev medlem i Svenska Judoförbundet.
Västerås Judoklubb erbjuder träning för alla, oavsett fysisk eller psykisk förmåga. Vi har i dagsläget 3 grupper; en lekjudo för 4-7 år, en ungdomsgrupp 7-13 år och en vuxengrupp från 14- år och uppåt (man blir aldrig för gammal för att träna judo). Varje grupp utom lekjudo för de yngsta har två träningstider i veckan.

Tider finns i kalendern och under fliken "träningar".
Klubben för alla
Vi toppar inte, utan satsar i stället på att alla ska ha roligt och kunna vara sig själva. Vill du tävla så går det bra! Vill du bara träna så går det lika bra! Vi vill att du ska trivas hos oss och få ut så mycket som möjligt av ditt deltagande och tränande hos oss.

Vi deltar på olika träningsläger och tävlingar för alla kategorier.

I vår klubb så tränar alla efter sin egna bästa förmåga och därför så kan du träna hos oss oavsett om du har funktionshinder eller inte.

Har du frågor så kan du mejla till info@vasterasjudoklubb.se

Ojutkangas Consulting AB